SOCIETAT MUSICAL CENTRE "ESLAVA" ALBUIXECH primer premi, secció 2ª Certamen Provincial Bandes 2013
SOCIETAT MUSICAL CENTRE "ESLAVA" ALBUIXECHprimer premi, secció 2ª Certamen Provincial Bandes 2013

 

Viatge a Burlada

i Concert a

D. Hilarión Eslava

VIAJE BURLADA

         

          El pasado dia 25 de abril, la Societat Musical “ESLAVA” con su Junta Directiva al frente, su Banda de Música al mando de nuestro Director José Suñer  y un numeroso grupo de acompañantes y seguidores viajamos rumbo a tierras navarras, a Burlada muy cerca de Pamplona. La idea inicial en esta ocasión nace de los músicos más mayores pero, el especial motivo que justificaba la visita se comparte desde el primer momento por todos con gran ilusión.

          Ese motivo no era otro que hacer un sueño realidad: conocer el lugar donde nació (1807) y vivió hasta su juventud D. Hilarión Eslava y ofrecerle un concierto en su recuerdo. En  honor a este gran compositor y musicólogo, autor de grandes obras musicales y más en concreto por su método de estudio de solfeo que utilizaban los alumnos de nuestra  escuela en el siglo pasado, adquiere nuestra Sociedad y Banda el nombre de “ESLAVA”, como en muchos pueblos de España dedicaron a este gran maestro sus calles, sus teatros, sus sociedades de recreo… 

          Por todo esto y el gran ambiente que existe entre todos los componentes de la Sociedad  nadie quería perderse lo que prometía convertirse en un gran evento. Y así fue, desde los primeros contactos con los responsables de la Banda de Música Cultural de esta población, dándonos todas las facilidades posibles y colaborando al máximo, desde los ensayos de las obras a interpretar, los preparativos para la salida y estancia para más de cien personas… poco a poco y a medida que se acercaba el momento se adivinaba en los semblantes que aquello era algo más que un simple viaje a un lugar cualquiera.

          No hubo que esperar a nadie y,  una vez acomodados en los autobuses, partíamos a poco más de las ocho de la mañana hasta la primera parada en el área de servicio de Monreal del Campo para almorzar y posteriormente en la de Tudela para comer. Casi sin darnos cuenta hacíamos entrada en Pamplona  al hotel donde nos íbamos a hospedar. 

VIATGE BURLADA

         

          El passat dia 25 d'abril, la Societat Musical "ESLAVA" amb la seua Junta Directiva al front, la seua Banda de Música al comandament del nostre Director José Suñer i un nombrós grup d'acompanyants i seguidors viatgem rumb a terres navarreses, a Burlada molt prop de Pamplona. La idea inicial en esta ocasió naix dels músics més majors però, l'especial motiu que justificava la visita es compartix des del primer moment per tots amb gran il·lusió.


          Eixe motiu no era un altre que fer un somni realitat: conéixer el lloc on va nàixer (1807) i va viure fins a la seua joventut D. Hilarión Eslava i oferir-li un concert en el seu record. En honor a este gran compositor i musicòleg, autor de grans obres musicals i més en concret pel seu mètode d'estudi de solfeig que utilitzaven els alumnes de la nostra escola en el segle passat, adquirix la nostra Societat i Banda el nom de "ESLAVA", com en molts pobles d'Espanya van dedicar a este gran mestre els seus carrers, els seus teatres, les seues societats de recreo... 

         Per tot açò i el gran ambient que existix entre tots els components de la Societat ningú volia perdre's el que prometia convertir-se en un gran esdeveniment. I així va ser, des dels primers contactes amb els responsables de la Banda de Música Cultural d'esta població, donant-nos totes les facilitats possibles i col·laborant al màxim, des dels assajos de les obres a interpretar, els preparatius per a l'eixida i estancia per a més de cent personas... a poc a poc i a mesura que s'acostava el moment s'endevinava en els semblants que allò era molt més que un simple viatge a un lloc qualsevol. 

 


          No va caldre esperar a ningú i, una vegada acomodats en els autobusos, partíem a poc més de les huit del matí fins a la primera parada en l'àrea de servici de Monreal del Campo per a esmorzar i posteriorment en la de Tudela per a menjar. Quasi sense donar-nos compte féiem entrada a Pamplona a l'hotel on ens anàvem a hostatjar.

         

          Lo que restaba de día lo teníamos “libre”  hasta la hora de la cena y  la mayoría lo dedicó a un paseo por los alrededores y centro de la ciudad. Por fín a la mañana siguiente, el sábado…       ¡ era el gran día !... después del desayuno nos esperaban nuestros amigos burladeses, que a nuestra llegada nos recibieron con los brazos abiertos, descubriendo enseguida su carácter navarro, noble y rebosante de simpatía.

          El amigo Txuma Gallego presidente y director de la Banda de Música junto varios miembros de la directiva nos enseñaron la Casa de la Cultura que contaba con un inmenso auditorio con capacidad aproximada de quinientas localidades y dotado de la última tecnología, de iluminación, sonido y otros.

 

          El que restava de dia ho teníem "lliure" fins a l'hora del sopar i la majoria ho va dedicar a un passeig per la contornada i centre de la ciutat. Per fi al matí següent, el dissabte... era el gran dia! ... després del desdejuni ens esperaven els nostres amics burladeses, que a la nostra arribada ens van rebre amb els braços oberts, descobrint de seguida el seu caràcter navarrés, noble i desbordant de simpatia.

          L'amic Txuma Gallego president i director de la Banda de Música junt diversos membres de la directiva ens van ensenyar la Casa de la Cultura que comptava amb un immens auditori amb capacitat aproximada de cinc-centes localitats i dotat de l'última tecnologia, d'il·luminació, so i altres. 

          Luego vimos el Palacete Jauregia, ubicado en el Parque Uranga en un entorno único rodeado de frondosos jardines. 

          Després vam veure el Palauet Jauregia, ubicat en el Parc Uranga en un entorn únic rodejat de frondosos jardins.

         

           Desde ahí  un recorrido por las calles de Burlada hasta que, llega un momento que la algarabía se torna silencio… ante nosotros la Escuela de Música HILARIÓN ESLAVA levantada sobre el solar que dejó su casa natal precedida en el muro por una gran placa de mármol  en su honor, memoria, reconocimiento y ejemplo de su importante labor en el arte de la música. Nadie quiere dejar pasar la ocasión de inmortalizar en instantáneas fotográficas su paso en el sitio que vió nacer y envolvió la infancia hace más de dos siglos del Maestro que da nombre a nuestra querida Banda.

 

          A continuación nos recibió el alcalde D. Juan Carlos González en el ayuntamiento mostrándonos sus instalaciones y a la salida nos esperaban en la gran plaza con su típicas “chapelas” rojas músicos, que con canciones y baile típico incluido, nos llevarían a locales donde degustamos sus también típicos “pinchos”. 

         

          Des d'ací un recorregut pels carrers de Burlada fins que, arriba un moment que l'algaravia es torna silenci... davant de nosaltres l'Escola de Música HILARIÓN ESLAVA alçada sobre el solar que va deixar sa casa natal precedida en el mur per una gran placa de marbre en el seu honor , memòria, reconeixement i exemple de la seua important labor en l'art de la música. Ningú vol deixar passar l'ocasió d'immortaliltzar en instantànies fotogràfiques el seu pas en el lloc que va veure nàixer i va embolicar la infància fa més de dos segles del Mestre que dóna nom a la nostra volguda Banda. 

 

          A continuació ens va rebre l'alcalde D. Juan Carlos González en l'ajuntament mostrant-nos les seues instal·lacions i a l'eixida ens esperaven en la gran plaça amb la seua típiques "chapeles" roges uns músics, que amb cançons i ball típic inclòs, ens portarien a locals on varem degustar els seus també típics "pintxos".

Por la tarde el concierto programado con un extenso y variado programa que, por la reacción del numeroso público, podríamos decir deleitó a todos los presentes. Antes de la conclusión del mismo intercambio de recuerdos  entre presidentes y entrega por parte del Teniente Alcalde de Burlada D. Ventura Verdes a la Sociedad de un busto de D. Hilarión Eslava. Desde aquí dar las gracias una vez más a todos los amigos de Burlada con los que pasamos unos momentos que seran inolvidables. Hasta el domingo por la mañana, último día que nos acompañaron en la visita a la capital, hicieron alarde de su compromiso, atención y espléndido trato recibido desde nuestra llegada y como se suele decir que una imagen vale más que mil palabras… os dejamos a continuación un completo álbum de instantáneas.

A la vesprada el concert programat amb un extens i variat programa que, per la reacció del nombrós públic, podríem dir va delectar a tots els presents. Abans de la conclusió del mateix intercanvi de records entre presidents i entrega per part del Tinent Alcalde de Burlada D. Ventura Verdes a la Societat d'un bust de D. Hilarión Eslava. Des d'ací donar les gràcies una vegada més a tots els amics de Burlada amb els que varem passar uns moments que seran inoblidables. Fins al diumenge al matí, últim dia que ens van acompanyar en la visita a la capital, van fer gala del seu compromís, atenció i esplèndid tracte rebut des de la nostra arribada i com se sol dir que una imatge val més que mil paraules... vos deixem a continuació un complet àlbum d'instantànies

relojes web gratis

SM CENTRE "ESLAVA"
Població/Población: ALBUIXECH

Ciutat/Ciudad: VALENCIA

Visites/visitas:

L' ESLAVA a les xarxes socials / L'ESLAVA en las redes sociales

Recomendar esta página en: